{"type":"FeatureCollection","crs":{"type":"EPSG","properties":{"code":"2177"}},"features":[{"type":"Feature","geometry":{"type":"Polygon","coordinates": [ [[6432206.03,5809565.35],[6432210.92,5809544.29],[6432231.33,5809549.52],[6432225.85,5809569.86],[6432206.03,5809565.35]]]},"properties":{"ID":"60","DYMEK":"Cmentarze muzułmańskie czynne: Kwatera muzułmańska
Teren w sąsiedztwie kwater: ewangelickiej i prawosławnej wydzielono na prośbę gminy muzułmańskiej w 2006 r. Administrator cmentarza komunalnego przygotował miejsce na ok. 50 pochówków. Nie ulega wątpliwość, że kwatera muzułmańska na poznańskim cmentarzu jest świadectwem zmieniających się czasów ` historycznie muzułmanie nie byli związani z Wielkopolską (poprzez stałe osadnictwo), poza sporadycznymi kontaktami handlowymi.
Po 1945 r. ci muzułmanie, którzy przeżyli wojnę i nie wyemigrowali za granicę (czyli głównie Tatarzy polsko-litewscy z Muzułmańskiego Związku Religijnego), usiłowali zorganizować wspólnoty wyznaniowe na Ziemiach Odzyskanych, mimo to brak muzułmańskich cmentarzy (mizarów) w tutejszym krajobrazie.
Sytuacja uległa zmianie w latach 80. XX w., kiedy do Polski zaczęli przybywać studenci i robotnicy z krajów Maghrebu i Maszriku. Powstało wówczas Stowarzyszenie Studentów Muzułmańskich w Polsce. Obecnie ważnym, kulturotwórczym miejscem na mapie Poznania jest prężnie działające Muzułmańskie Centrum Kulturalno-Oświatowe w Poznaniu (i zarazem tutejszy meczet) reprezentujące Ligę Muzułmańską w RP. 3 1 9,","LINK":"@HTTP://sip.poznan.pl/geomap/data/historia/cmentarze_nieistniejace_lapid.php?OBJECTID=60","color":"#7fcdab"}},{"type":"Feature","geometry":{"type":"Point","coordinates":[6432218.5,5809557.18]},"properties":{"ID":"1000060","DYMEK":"Cmentarze muzułmańskie czynne: Kwatera muzułmańska
Teren w sąsiedztwie kwater: ewangelickiej i prawosławnej wydzielono na prośbę gminy muzułmańskiej w 2006 r. Administrator cmentarza komunalnego przygotował miejsce na ok. 50 pochówków. Nie ulega wątpliwość, że kwatera muzułmańska na poznańskim cmentarzu jest świadectwem zmieniających się czasów ` historycznie muzułmanie nie byli związani z Wielkopolską (poprzez stałe osadnictwo), poza sporadycznymi kontaktami handlowymi.
Po 1945 r. ci muzułmanie, którzy przeżyli wojnę i nie wyemigrowali za granicę (czyli głównie Tatarzy polsko-litewscy z Muzułmańskiego Związku Religijnego), usiłowali zorganizować wspólnoty wyznaniowe na Ziemiach Odzyskanych, mimo to brak muzułmańskich cmentarzy (mizarów) w tutejszym krajobrazie.
Sytuacja uległa zmianie w latach 80. XX w., kiedy do Polski zaczęli przybywać studenci i robotnicy z krajów Maghrebu i Maszriku. Powstało wówczas Stowarzyszenie Studentów Muzułmańskich w Polsce. Obecnie ważnym, kulturotwórczym miejscem na mapie Poznania jest prężnie działające Muzułmańskie Centrum Kulturalno-Oświatowe w Poznaniu (i zarazem tutejszy meczet) reprezentujące Ligę Muzułmańską w RP. 3 1 9,","LINK":"@HTTP://sip.poznan.pl/geomap/data/historia/cmentarze_nieistniejace_lapid.php?OBJECTID=60&y=1","color":"#0"}}],"count":2,"succes":"true"}